Kysymyksiä ja vastauksia


Toimitus ja lähetys

Wird meine Sendung nochmals verschickt, wenn der erste Zustellversuch an einer falschen Lieferadresse gescheitert ist? 
Unsere KundInnen sind bei der Bestellung dafür verantwortlich, die korrekte Lieferanschrift an uns zu übermitteln. Sollte die uns mitgeteilte Lieferanschrift nicht richtig sein und die Sendung infolgedessen zurückgeschickt werden, liegt es bei der Kundin, bzw. beim Kunden, die Bestellung noch einmal aufzugeben. Die Kosten für die erneute Zustellung trägt die Kundin, bzw. der Kunde hierbei selbst. 

UPS ist aber bestrebt 3 Zustellversuche vorzunehmen, bevor die Ware an uns zurückgesendet wird. 

Wenn Du daraufhin eine erneute Zusendung wünscht, wende Dich bitte an info@gusti-leder.de
Wie lang ist die Lieferzeit? 
Die Lieferung der Sendung erfolgt innerhalb von 2-4 Werktagen nach Zahlungseingang bei Versand innerhalb Österreichs. Sendungen ins europäische Ausland benötigen 5-7 Werktage. Der Versand von gravierten Artikeln (durch die Auswahl der Gravur-Option) verlängert sich normalerweise nicht, kann allerdings 1-2 Werktage länger dauern. 

Bei Großbriefen kann es hin und wieder zu Verzögerungen bei der Zustellung kommen, darauf hat Gusti Leder leider keinen Einfluss.
Voinko ilmoittaa minkä tahansa osoitteen toimitusosoitteeksi?
Voit syöttää kotiosoitteesi sekä pakettilokeron, pakettikaupan tai postin toimipisteen osoitteen. Varmista, että olet antanut oikean toimitusosoitteen tilausta tehdessäsi, sillä toimitusosoitetta ei voi muuttaa sen jälkeen, kun paketti on lähetetty. Jos huomaat toimitusosoitteessa virheen, kun pakettisi on lähetetty, ota yhteyttä yhteydenottolomakkeellamme. Huomaa, että olet itse vastuussa oikeiden toimitustietojen antamisesta tilausta tehdessäsi. 
Jos saamamme toimitusosoite on virheellinen ja tilaustasi ei voida toimittaa, sinun on tehtävä uusi tilaus ja katettava siitä mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset.
Mitkä toimitusvaihtoehdot ovat käytettävissä?
Tarjoamme kaksi toimitustapaa: UPS:n pakettikuljetus ja Deutsche Postin kansainvälinen postilähetys.
Deutsche Postin kautta lähetettävät postilähetykset on tarkoitettu erityisesti yksittäisille pienille, kevyille tuotteille. Näitä kansainvälisiä postilähetyksiä ei ole vakuutettu, etkä saa seurantanumeroa, eli siinä ei ole seurantamahdollisuutta. Näet Deutsche Postin hinnaston täältä.
Jos valitset UPS:än pakettikuljetuksen, niin pakettisi on vakuutettu ja saat tilauksen toimitukseen seurantanumeron.
Mistä voin seurata tilaukseni toimitusta?
Jos olet valinnut toimitustavaksi UPS Parcel Shippingin, saat automaattisen vahvistussähköpostin, kun tilauksesi on lähetetty. Tässä sähköpostiviestissä on seurantanumero, odotettu toimituspäivä ja linkki tilauksen seurantaan. Jos et ole saanut tätä sähköpostia, tarkista roskaposti- tai roskapostikansiosi.
Lähetys ja toimitus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sen yleensä 1-2 työpäivän kuluessa.
UPS:n toimitus kestää yleensä 2-7 työpäivää, ja saat seurantanumeron, jonka avulla voit seurata pakettisi kulkua..

Maksutavat

Miten voin maksaa Gusti Nahan tuotteet?
Meillä on useita maksuvaihtoehtoja:
  • PayPal
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • Luottokortti (Mastercard tai VISA)
  • Lahjakortti
Varmista, että olet valinnut oikean maksutavan tilausta tehdessäsi, jotta vältät tarpeettomat viivästykset tilauksesi aktivoinnissa.
Jos et saa vahvistussähköpostia tilauksestasi 24 tuntia tilauksen tekemisen jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Maksuasi ei ehkä ole hyväksytty tai on voinut ilmetä tekninen ongelma.
Diese Möglichkeit wird durch Payolution bereitgestellt. Bitte beachte, dass die Bonität vorausgesetzt ist! Beim Kauf auf Rechnung liefern wir die bestellten Artikel bequem zu Dir nach Hause und Du kannst die Ware in Ruhe prüfen. Du erhälst von uns eine Rechnung und musst erst innerhalb des auf der Rechnung angegebenen Zeitraumes per Banküberweisung bezahlen. Falls Du etwas zurücksenden möchtest, zieh einfach den Warenwert des Artikels vom Rechnungsbetrag ab und überweise den Differenzbetrag. Bitte vergiss nicht, dass wir die Versandkosten bei einer Retoure einbehalten.
Wenn Du Dich für die Zahlungsart der Überweisung entscheidest, senden wir Dir mit der Auftragsbestätigung, die wir Dir per Mail zukommen lassen, auch unsere Bankverbindung zu. Der Rechnungsbetrag kann innerhalb von 14 Tagen, unter Angabe der Bestellnummer im Verwendungszweck, auf das angegebene Konto überwiesen werden. Mit der SEPA-Überweisung dauert es maximal einen Werktag und bei Zahlung durch Einreichung eines Überweisungsträgers bei Deiner Bank maximal zwei Werktage bis die Zahlung bei uns eingeht. Sobald wir diese erhalten haben, wird Deine Lieferung schnellstmöglich (meist innerhalb von 24 Stunden) auf den Weg geschickt. Solltest Du mit Deinem Produkt nicht zufrieden sein und es zu einem Widerruf kommen, wird der Betrag dem Bankkonto gutgeschrieben, von dem Du die Überweisung getätigt hast.
Apple Pay
Voit myös maksaa tilauksesi iPhonellasi Apple Payn avulla. Valitse maksutapa "Apple Pay" kassalla, ja sinut ohjataan Apple Pay -palveluun iPhonellasi tilausprosessin viimeisessä vaiheessa. Vahvista maksutietosi ja suorita ostoksesi loppuun. Heti kun olemme vastaanottaneet maksun, toimituksesi lähetetään. Jos haluat palauttaa tuotteen, maksu palautetaan antamillesi Apple Pay -tiedoille.
Google Pay
Google Pay on nopea ja helppo tapa maksaa Google-tilillesi tallennetulla luottokortilla. Voit valita Google Payn maksutavaksi, kun teet ostoksia verkkosivuillamme. Kun olet kassalla, napauta yksinkertaisesti Google Pay -painiketta maksutapana ja täytä tarvittavat tiedot. Kun tilauksesi on vahvistettu, toimituksesi lähetetään. Jos peruutat tilauksesi, saat hyvityksen Google Pay -tilisi kautta.
Es ist möglich, die ausgewählten Produkte im Warenkorb mit Amazon zu bezahlen. Dazu wird schon im Warenkorb der Button “Bezahlen mit Amazon” betätigt.


Bezahlen mit Amazon


Es erfolgt eine Weiterleitung zur Amazon-Anmeldung. Für die Bestellung werden immer die im Amazon-Account hinterlegten Zahlungs- und Versandinformationen genutzt. Sollte eine abweichende Adresse gewünscht sein, muss diese im Amazon-Account geändert werden.
Voit maksaa tilauksen helposti ja turvallisesti luottokortilla. Hyväksymme europpalaiset luottokortit Master-ja Visasymboleilla. Tilaus lähetetään heti maksun vastaanoton jälkeen. Luottokortin tietoja käytetään myös esim. hyvitykseen, jos olet esim. perunut tilauksen.

Luottokorttisi tiedot käsitellaan SSL:n suojauksessa, mikä tekee luottokorttimaksusta täysin turvallisen.
PayPal
Ostaessasi tuotteitamme voit suorittaa maksun Paypal-palvelun kautta. Tilauksen loppuosiossa pääset automaattisesti PayPal-palveluun. Jos olet jo PayPal-asiakas voit kirjautua käyttäjänimelläsi sisään ja vahvistaa maksun. Jos olet PayPal:n uusi asiakas, voit rekisteröityä vieraana tai voit avata uuden tili, jonka jälkeen voit vahvistaa maksun. Heti kun PayPal on vahvistanut maksutapahtumasi, lähetämme tilauksen antamaasi osoitteeseen. Jos et ole kuitenkaan tyytyväinen sinulle lähettämäämme tuotteeseen ja haluat palauttaa sen, palautetaan rahat PayPal-tilillesi.

Palautus / Vaihto / Korjaus

Tuotteeni Gusti Nahka on korjattava. Pitäisikö minun lähettää se takaisin?
Kuka kattaa korjauskustannukset? Ole hyvä ja ota yhteyttä osoitteeseen info@gutsi-nahka.fi ja kuvaile ongelma, mukaan lukien mahdollisimman paljon valokuvia.
Useimmissa tapauksissa Gusti Nahka ehdottaa korjausta ja kattaa korjauskustannukset alkuperäisen ostoksen ensimmäisen vuoden aikana. Jos osto tehtiin yli vuosi sitten tai vika johtuu tuotteen väärästä käsittelystä, saatetaan veloittaa palvelumaksu. Emme tarjoa takuuta vetoketjuille, joten vastaat itse mahdollisista vetoketjujen korjauksista.
Emme korjaa tuotteita varastossamme EU:ssa, koska tämä voi olla sinulle ja meille kallis tullimaksujen vuoksi. Kun olemme tarkastelleet vaurioitunutta tuotetta valokuvien avulla, tarjoamme alennusta tai paikallista korjausta. Tämä päätetään yksilöllisesti. Lisätietojen saamiseksi lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@gutsi-nahka.fi.
Kuinka voin vaihtaa tilaamani tuotteen?
Valitettavasti emme tarjoa vaihtomahdollisuutta. Jos tuote ei miellytä tai vastaavaa, se voidaan kuitenkin palauttaa. Kun palautus on vastaanotettu, hyvitämme ostohinnan. Samalla aikana oikea tuote voidaan tilata uudelleen. Tällöin ei tarvitse odottaa, kunnes palautus on käsitelty. Valitettavasti eri tilausten summan yhdistäminen ei ole mahdollista.
Palautusportaalimme löydät täältä: KLICK
Wer trägt die Rücksendekosten bei einer Reklamation? 
Prinzipiell kann jede Reklamation nur nach vorheriger Absprache mit dem Kundensupport entgegengenommen werden. Bei einer Reklamation tragen wir die Rücksendekosten. Dafür ist der beiliegenden Retourenschein zu nutzen. Wir bitten darum, dieses Angebot wahrzunehmen und das Paket nicht selbst zu frankieren! Falls es nicht genutzt wird, können wir die Rücksendekosten leider nicht erstatten.
Minkälaisia kustannuksia minulle aiheutuu tuotteen palauttamisesta?
Palautus Suomesta:
Kun käytät palautustarraamme palautusportaalissamme, ei aiheudu lisäkustannuksia.
Pyydämme hyödyntämään tätä tarjousta, koska itse postitetuista paketeista ei voida korvata palautuskuluja. Pyydämme ottamaan tämän tarjouksen vastaan, sillä itse postitettuihin paketteihin emme voi hyvittää palautuskustannuksia.
Palautusportaalin löydät täältä: KLICK
Palautusaika on 14 päivää! Tämän jälkeen palautustarraa ei enää voi luoda! Palautus ei ole sen jälkeen enää mahdollista. Huomautus: Asiakkaat ovat velvollisia maksamaan mahdolliset palautuskulut.
Kuinka saan palautustarran?
Haluaisitko palauttaa yhden tai useampia tilauksesi tuotteita meille? Täällä voit tehdä palautuksen yksittäisille tuotteille tilauksessasi. Vaikka onkin harmi, että haluat palauttaa nahkaisen suosikkisi. Autamme mielellämme kuitenkin eteenpäin.
Palautusportaalin löydät täältä: KLICK
Huomioithan, että kaiverrettuja tuotteita ei voi palauttaa, koska niille ei ole peruutusoikeutta.
Kann ich die Ware unfrei zurücksenden? 
Bei unfreien Sendungen entstehen Annahmekosten in Höhe von 15 €. Daher werden Pakete, die unfrei versendet wurden, von uns nicht angenommen. Wir bitten darum, die Rücksendung ausschließlich über den Retourenschein oder aber in Eigenleistung abzuwickeln.
Wie erhalte ich ein Retourenlabel?
Du möchtest einen oder mehrere Produkte Deiner Bestellung an uns zurücksenden? Hier kannst Du eine Retoure für einzelne Produkte in Deiner Bestellung aufgeben. Wir finden es zwar sehr schade, dass Du Deinen Lederliebling retournieren möchtest. Gerne helfen wir Dir aber weiter. 

Unseren Retourenportal findest Du hier: KLICK 

Bitte beachte, dass Artikel mit Gravur nicht zurückgesendet werden können, da hier kein Widerrufsrecht besteht.
Soll ich den Artikel an Amazon oder an Gusti Leder zurücksenden? 
Das kommt ganz darauf an, wo Du den Artikel gekauft hast. Produkte die über Amazon erworben wurden, müssen auch an Amazon zurückgesendet werden. Wir von Gusti Leder nehmen nur Retouren von Artikeln an, die über unsere Webseite gekauft wurden.
Milloin voin palauttaa tuotteen?
Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostos ilmoittamalla siitä 14 päivän kuluessa viimeisen tuotteen vastaanottamisesta ja lähettämällä tilaus meille takaisin meiltä saatujen ohjeiden mukaisesti seuraavien 14 päivän sisällä. Ota yhteyttä info@gusti-nahka.fi tarkempia tietoja varten. Palautusoikeuksista löydät myös lisää täältä .
Voinko palauttaa tuotteita yhdestä tilauksesta, jotka on jaettu useisiin toimituksiin, samassa paketissa?
Tottakai. Täytä tässä tapauksessa kaikki palautuslomakkeet kunkin tilausnumeron mukaan ja liitä ne mukaan palautukseen. 
Huomioithan, että kaiverrettuja tuotteita ei voi palauttaa, koska niille ei ole peruutusoikeutta.

Erikoisvalmistukset / kaiverrustuotteet

Voinko palauttaa kaiverretun tuotteen, jos en pidä siitä?
Valitettavasti et, koska kaiverretut tuotteet on valmistettu erityisesti henkilökohtaisiin tarpeisiin eikä niissä ole palautusoikeutta. .
Kaiverretut tuotteet
Voinko tilata personoituja laukkuja ja asusteita Gusti Nahka -yritykseltä? Kyllä! 
Voit personoida useimpia tuotteistamme. Tiedät, mitkä tuotteet voi kaivertaa, koska "Lisää henkilökohtainen kaiverrus" -ruutu näkyy tuotesivulla tuotekuvan vieressä.
Kirjoita yksinkertaisesti teksti, jonka haluat kaivertaa tuotteeseen, "Kaiverrusteksti..." -ruutuun ja napsauta sitten "Lisää kaiverrus". Voit saada lisätietoja tuotteidemme personoinnista täältä.
Jos haluat tilata yli 30 kaiverrettua tuotetta, ota yhteyttä asiakastukitiimiimme sähköpostitse osoitteeseen info@gusti-nahka.fi saadaksesi tietoa eräalennuksista.
Huomaa, että emme tarjoa logojen tai kuvien kaiverruksia. Kaiverruksia ei voi muuttaa tilauksen tekemisen jälkeen.

Hoito

Mitä valkoiset jäljet nahan pinnalla ovat?
Joskus harvoin Gusti-tuotteidemme nahan pinnalta saattaa löytyä valkoisia jälkiä tai tahroja. Nämä jäljet ovat peräisin kirkastetusta voista, gheestä, jota tuottajamme Intiassa käyttävät nahan käsittelyyn. Nämä jäljet lähtevät helposti pois. Suosittelemme ko. kohtien kevyttä lämmittämistä ja tahrojen pois pyyhkimistä puhtaalla, kuivalla liinalla.
Mitä voin tehdä päästäkseni nahkatuotteeni hajusta eroon?
Kaikki Gusti Nahka nature- tuotteet parkitaan luonnonmateriaalein. Hajua vähentääksesi suosittelemme tuotteen jatkuvaa käyttöä ja näin haju vähenee tai katoaa 14 päivän kuluessa. Lyhyemmän aikavälin ratkaisu on käsitellä nahan pinta mehiläisvahapohjaisella hoitotuotteella. Kaikille tuotteille suosittelemme myös tuoksupussukoita, joita voit laittaa laukkuun. Laukun tuulettaminen on osoittautunut valitettavasti tehottomaksi.
Miten pidän huolta Gusti Nahka studio - tuotteista?
Gusti Nahka studio - valikoiman tuotteille suosittelemme käytettäväksi kyllästesuihketta ennen käyttöönottoa. Lisäksi suosittelemme käyttämään hoitotuotteita, jotka soveltuvat ko. nahkatyypille.
Miksi tuotteeni näyttää erilaiseltä, kuin miltä se näyttää verkkosivustolla?
 Gusti Nahka studio - tuotteidemme ei pitäisi poiketa paljoa verkkosivustomme kuvista. Jos näin kuitenkin on, ilmoita asiasta meille osoitteeseen info@gusti-leather.co.uk.
 Miten voin suojella Gusti Nahka studio - tuotteita sateelta?
 Sade ei normaalisti haittaa nahkatuotteita, mutta suosittelemme varmuuden vuoksi kuitenkin suojaamaan nahkatuotteesi sateelta ja kosteudelta.
Miten voin huolehtia Gusti Nahka-tuotteestani?
Gusti-tuotettasi voit käsitellä mehiläisvahalla tai auringonkukanöljyllä. Pidä vain huolta siitä, että levität sitä tasaisesti ja kevyesti. Kokeile käsittelyä ensin vaikka johonkin huomaamattomampaan kohtaan, koska käsittely saattaa johtaa nahan värin tummentumiseen. 
Tuotteessani on naarmuja/reikiä - miksi?
Käytämme tuotteissamme vapaana laiduntavien vuohien nahkaa. Tästä syystä nahassa voi olla pieniä naarmujälkiä puista tai pensaista, missä vuohet ovat liikkuneet. Tämä todistaa tuotteimme luonnollisuuden.
 Miksi tuotteeni näyttää erilaiselta kuin miltä se näyttää verkkosivustolla?
Teemme yhteistyötä erilaisten pienten tuottajien ja perheyritysten kanssa. Tästä voi johtua pienet erot värissä, sävyssä, tikityksessä ja sisävuoressa. Jokainen tuote todellakin on ainutkertainen ja mahdolliset erot kuvaillaan kussakin tuoteselostuksessa. Jotkut tuotteistamme on värjätty luonnollisin väriainein, kuten sahramilla, indigolla tai unikolla, mikä myös saattaa aiheuttaa pieniä muunnoksia. 
Miten voin suojella nahkatuotteitani sateelta?
Sade ei normaalisti haittaa nahkatuotteita, mutta suosittelemme varmuuden vuoksi kuitenkin suojaamaan nahkatuotteesi sateelta ja kosteudelta.

Sonderposten

Was sind Sonderposten-Artikel? 
Sonderposten-Artikel sind neuwertige Artikel, die mit Fehlern behaftet sind. Im Angebot wird auf den bestehenden Fehler hingewiesen. Leider können wir keine Auskunft darüber geben, wo an dem Produkt und in welchem Umfang der Fehler besteht.

Ausnahme: In einigen Sonderposten-Angeboten sind zusätzliche Sonderposten-Videos eingefügt. Hier können die Fehler des Artikels genau dargestellt werden.

Maksupalautus / tarjoukset

Miten käsittelemme arvonlisäveroa?
Verkkotarjontamme on suunnattu yksinomaan yksityishenkilöille. Ei myyntiä kaupallisille asiakkaille.
Onko mahdollista saada paljousalennusta suurista tilauksista?
Paljousalennusta myönnämme tuotteesta riippuen suurissa tilauksissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@gusti-nahka.fi lisätietoja varten.
Voinko saada alennuksen, jos olen yrittäjä/kauppias?
Ei, emme enää tarjoa jälleenmyyjäalennuksia. Pahoittelemme tätä haittaa.
Miten voin saada nopean korvauksen?
Hyvitämme meille saapuneet palautukset 14 päivän sisällä palautetun tuotteen vastaanottamisesta.
Pahoittelemme mahdollisia häiriöitä, jos prosessi kestää tätä kauemmin. Varmista, että olet antanut oikeat tiedot palautuslomakkeessa, jotta voimme nopeuttaa prosessia.